הארץ מסית: מערכת החינוך מזינה ביהדות ודוחקת את ערכי הדמוקרטיה

    ארי וידר 2 Comment on הארץ מסית: מערכת החינוך מזינה ביהדות ודוחקת את ערכי הדמוקרטיה
    23:54
    05.05.24
    אבי יעקב No Comments on "ערים מועטות שניתן לצעוד בהן עם כיפה ללא אבטחה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עיתון 'הארץ' ממשיך לקדש מלחמה נגד העברת מסרים הנוגעים לדת היהודית בבתי הספר הממלכתיים.

    בהמשך לכתבה על שיחות שנערכו בנוגע למשיח בית ספר ברמת השרון – כתבה שכותרתה הייתה שערורייתית והשוותה לכאורה בין היטלר למשיח, עוסק הבוקר מאמר המערכת של העיתון בנושא..

    'הארץ' משווה בין "ביאת המשיח וציטוטים של היטלר"

    בין היתר נכתב במאמר כי "שילוב זה בין ערכי יהדות, שואה ולאומיות הוא מחומרי ההזנה הנפוצים של מערכת החינוך בתקופת כהונתן של ממשלות הימין האחרונות — חומרי הזנה הדוחקים הצדה את החינוך לערכי דמוקרטיה, זכויות אדם ושוויון כמו גם חינוך דתי פלורליסטי שמציג זרמים אחרים ביהדות".

    עוד נכתב כי "לעומת הציפייה מהרמטכ"ל, כי ישכיל להחזיר את צה"ל למעמדו העצמאי — הרי שבתחום החינוך התקווה קלושה יותר. שר החינוך בנט כבר הוכיח, כי לא יניח לערכים אוניוורסליים או ממלכתיים להפריע לו לקדם את האינטרסים של ציבור בוחריו. נאיבי להאמין, כי בנט לא ימשיך לדחוף את מערכת החינוך למקום שהועיד לה קודמו, גדעון סער: חממת גידול לאומית, לעתים אף לאומנית, העומדת בשירות האידיאולוגיה של הימין.

    "לסיכום כותב העורך כי "למרות התקווה הקלושה, אין להסכין עם השתלטות אורתודוקסית לאומית על בתי הגידול המרכזיים של החברה הישראלית — מערכת החינוך וצה"ל. מי שרוצה להעניק לילדיו חינוך ברוח היהדות על כל זרמיה מוזמן לעשות זאת בשעותיהם הפנויות. בית הספר והצבא צריכים להיות חפים ממיסיונריות".

    איש תקשורת חרדי אומר בהתייחס לפרסומים ב'הארץ': "עיתון הארץ מציג עצמו תמיד כליברל ולוחם את מלחמת המיעוטים, אולם מסתבר שוב ושוב שכאשר הדבר נוגע לחרדים הרי שהעיתון זונח את הליברליות וכל הערכים אותם כביכול הוא מקדש. מצד אחד נלחם העיתון תדיר כדי לכפות על תלמידים חרדים לימודי ליבה – שנוגדים באופן חמור את השקפת העולם החרדית, ומאידך טוען כי אסור לכפות לימודים דתיים על תלמידים חילוניים – צביעות. זו המילה" מסכם איש התקשורת.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      היהדות היא הכי דמוקרטים שיכול להיות אני פשוט לא מבין מה עיתון הארץ חושב לעצמו

    2. 1

      מעניין בין ערבים להיטלר השם ירחם אין שום קשר אבל בין החרדים להיטלר יש קשר